تعداد بازدید: 361
زبان : فارسی

با تصمیم هیات وزیران:

دکتر عبدالملکی نماینده ویژه رییس‌جمهور شد

تاریخ درج خبر : 1402/12/16

به موجب تصویب نامه هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ دکتر حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان «نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» تعیین شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی شیراز، براساس این تصویب‌نامه، تصمیمات «نماینده ویژه» در حکم تصمیمات رییس‌جمهور و هیأت وزیران بوده و لازم الاجراست.

متن تصویب‌نامه هیات وزیران به شرح زیر است؛

هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی ودارایی و معاونت اجرایی رییس‌جمهور به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛

آقای حجت‌الله عبدالملکی به عنوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، با رعایت قوانین و مقررات و وظایف و صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها به شرح زیر به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی تعیین می‌شود:

الف- نظارت بر سازمان‌های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین آنها، با سیاست‌های کلان اقتصادی دولت.

ب- هماهنگی و هم‌افزایی جهت تقویت عملکرد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی در سطح داخلی و بین‌المللی با تاکید بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری.

ج- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیات مدیره و مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور.

د- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (ب) ماده (۶۵) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵.

تصمیمات نماینده ویژه رییس جمهور در خصوص امور اجرایی فوق در حکم تصمیمات رییس جمهور و هیات وزیران بوده و با رعایت ماده (۱۹) آیین‌نامه داخلی هیات دولت قابل صدور و لازم الاجرا است.

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.